Langzijn.nl OpMaat

Auto's zonder rugpijn voor lange mensen

Praat hier over automerken die geschikt zijn voor lange mensen.
Plaats reactie
chesini
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 192
Geslacht: Man

Auto's zonder rugpijn voor lange mensen

Bericht door chesini » 01 jan 2018, 13:40

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen en gezien mijn lengte is de bestuurderszetel het hekel punt. Daarom de vraag welke merken de beste zetels hebben voor lange mensen, dwz waar je geen rugpijn in krijgt na een half uur rijden ?

Mijn ervaring tot nu toe is dat ik gespaard blijf van rugpijn bij de hardere zetels oa Opel Astra die over de hele lengte goede steun bieden en die voldoende regelbaar zijn. Ik vraag me af of er andere merken zijn met dergelijke zetels, dwz zetels waarin je niet wegzakt bij manier van spreken.

Mvg.

JohanE
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 201
Geslacht: Man

Re: Auto's zonder rugpijn voor lange mensen

Bericht door JohanE » 09 jan 2018, 09:11

Ik heb goede ervaringen met Seat (Alhambra en Altea XL). Andere VAG auto's zijn volgens mij ongeveer hetzelfde. Ook Ford Mondeo, S-Max en Galaxy zitten goed, maar iets minder dan de Seats.

Uiteindelijk ben je het beste af met een stoel op maat, van ASS of Scheel o.i.d. Het is een investering, maar gaat meerdere auto's mee. Ik heb 20 jaar plezier gehad van mijn eerste Scheel stoel en daarna nog een jaar of 4 van mijn ASS. Die is gesneuveld in een aanrijding. Sindsdien heb ik een Seat Altea en daar red ik 't ook mee. Ik denk wel dat ik nog weer een nieuwe ASS ga aanschaffen.

Johan

Plaats reactie