Tall Together Tall Together

Welke auto is voor lange mensen?

Praat hier over automerken die geschikt zijn voor lange mensen.
JohanE
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 201
Geslacht: Man

Re: Welke auto is voor lange mensen?

Bericht door JohanE » 11 dec 2010, 17:13

Johannes schreef:Ik heb natuurlijk al lang in een Passat gezeten, daarom kan ik die conclusie trekken,
Aha! Maar dat had je er niet bij gezegd...
Johannes schreef:De foto laat zien hoe een knie in een Passat zit, de lengte van de persoon en stoelinstelling is niet van toepassing op de foto, het geeft enkel een idee hoe een persoon met lange benen klem komt te zitten.
Daar ben ik 't dus niet zonder meer mee eens. Afhankelijk van de lengte van bovenbeen/onderbeen, stoelpositie (hoogte/diepte) en stuurpositie kan dat er allemaal heel ander uit komen zien. Mijn zwager is minder lang dan ik en qua verhoudingen ongeveer gelijk. Hij vindt dat hij niet kan zitten in mijn auto (Seat Alhambra), ook omdat hij dan met zijn been tegen de middenconsole komt. Ik heb daar echter zelf totaal geen last van. Conclusie: hij zit gewoon anders dan ik. Hij heeft overigens zelf een Renault Espace.

Bottom line: Jij kunt in een Passat niet zitten, maar die conclusie kun je volgens mij niet ophangen aan zo'n foto.

Gerb
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 2

Bericht door Gerb » 12 jan 2011, 14:27

Dat ervaringen met auto's erg verschillend en zelfs tegenstrijdig kunnen zijn, blijkt uit het feit dat ik met mijn 203 cm. al ruim 200.000 km met heel veel plezier in een VW Passat van 1999 rijd. Wat wel belangrijk is, is het type stoel. Ik rijd in een Trendline met zgn. sportstoelen. Heb je de Higline of de Comfortline, dan zit je op een veel dikkere stoel en heb je dus minder ruimte voor je benen en zou je de console best eens kunnen raken. Kortom, mijn advies: Zoek een Passat met sportstoelen, volgens mij bestaat er geen betere auto voor lange mensen. Neem je de Variant (stationcar), dan heb je ook nog eens een superpraktische auto. Technisch doet de Passat het ook nog eens heel goed.

pdicious
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 1

Bericht door pdicious » 14 jan 2011, 23:35

On topic:

Ik heb in een Volkswagen Golf en Seat Léon gereden waar ik zelfs ruimte over had. Betreft de nieuwste modellen. Dus ik zou verwachten dat deze auto's nog geschikt kunnen zijn voor mensen van een paar cm boven de 2 meter.

Maar eigenlijk komt het altijd neer op het zelf testen van de auto natuurlijk

Willem P
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 192

Bericht door Willem P » 21 jan 2011, 18:10

Mijn ervaring is dat er een groot verschil zit tussen in een auto passen en er echt goed in zitten. Met name bij langere ritten is dat laatste erg belangrijk. Ik heb jaren in een Mazda 323fastbreak gereden en kon dit met gemak een dag volhouden. Vooral de kantelbare zitting is erg fijn; hierdoor heb je een goede ondersteuning van de bovenbenen. Een ander pluspunt van deze auto is de in hoogte verstelbare binnenspiegel: hierdoor kun je onder de spiegel door kijken ipv er tegenaan te kijken. Hiermee is de kans dat je verkeer van rechts mist een stuk kleiner. Dit model is nu tegen redelijke prijzen te krijgen en kwalitatief is de auto bovengemiddeld.

Johannes
klein duimpje
klein duimpje
Lengte: 199
Contacteer:

Bericht door Johannes » 21 jan 2011, 22:41

Die auto, de Mazda 323 fastbreak, daar heb ik rijles in gehad. Bij twee uur rijles ging het, als ik drie uur achter elkaar rijles had moest ik na 2,5 uur toch echt even stoppen doordat ik kramp in mijn benen kreeg, motorkap open en daar even doorheen met de rijleraar en ik kon de les weer vervolgen. Heb onlangs nog in zo'n model gezeten en er zijn genoeg auto's die voor hetzelfde bedrag te koop staan die ruimer zitten en die niet meer kosten in vaste lasten. Onderhoud zal bij de Mazda zeker meevallen. Zal er geen kopen.

erikano
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 177
Geslacht: Vrouw

Bericht door erikano » 13 feb 2011, 12:49

Met mijn zoon van 1.98 m auto's gepast, zijn lengte zit in zijn benen. Vaak zit het stuur in de weg ook in de hoogste stand. De auto's waar hij in kon rijden zijn de Skoda Fabia en de Dacia Duster.

DaDuck
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 200

Bericht door DaDuck » 06 aug 2014, 13:49

2.00 en heb goed gereden in een Smart Roadster (is dan nu wel niet meer nieuw te krijgen).

Heb n VW Transporter T4 gehad.. past beter dan de nieuwere modellen, omdat deze allemaal een "emmer" aan t dashboard hebben om de schakelpook in te roeren. Blijk dat deze in de meeste (als niet alle) nieuwere bestel bussen zit.. bummer. Nee, ga geen automaat rijden. Automaat is voor mietjes en amerikanen.

:D

mpbootsma
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 204

Bericht door mpbootsma » 01 feb 2015, 20:38

Ik rij al 12 jaar Renault Espace met een speciale Scheel stoel zit er vorstelijk in en heb nog geen auto gevonden waar ik ruimer in zit en waar ik niet tegen het voorste dakrand aan kijk.
Rij rgelmatig in een Renault Captur is redelijk te doen ook Skoda Superb is ruim. De Citroen C5 oude model zat ook prima.
Alfasud's zaten lekker voorin maar zijn waarschijnlijk allemaal weggeroest.

PedroDelPivo
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 205

Bericht door PedroDelPivo » 19 sep 2017, 10:58

Ik rijd al jaren in een Mercedes C sportcoupe. Dat ding is echt een aanrader voor lange mensen. De stoel kan heel laag en ver naar achter en door de extra lange coupedeuren makkelijker instappen dan een 4deurs, waar je jezelf nog om de deurstijlen heen moet manoeuvreren.

Plaats reactie