Langzijn.nl OpMaat

Hoge keukenkastjes

Meld hier uw ervaringen met het inrichten van uw keuken of badkamer.
Plaats reactie
Willem1987
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 2
Geslacht: Man

Hoge keukenkastjes

Bericht door Willem1987 » 06 feb 2012, 19:03

Hallo Allen,

Ik heb vandaag een appartement aangeschaft en zou hier graag een hoog aanrechtblad in plaatsen. Nou ben ik het keukentopic al doorgeweest maar hier vond ik toch niet helemaal wat ik zocht.

Zijn er mensen die hogere onderkasten voor de keuken hebben gevonden (100cm en meer) of is dit altijd het plaatsen van verhogingen?
Ook ben ik erg benieuwd of mensen tips hebben waar ik zou kunnen zoeken. Dit is mijn eerste huis en ik ben hiervoor niet op zoek naar een volledige keuken. Ik ben op zoek naar 3 of 4 hoge kastjes om een hoger aanrechtblad op te plaatsen.

Alle advies is welkom.

Ria
groot duimpje
groot duimpje
Lengte: 196
Geslacht: Vrouw

Re: Hoge keukenkastjes

Bericht door Ria » 06 feb 2012, 20:25

Met een beetje googlen kwam ik uit op http://www.grandokeukenszaandam.nl/coll ... matra.html

Lijkt erop dat ze in ieder geval een keuken op maat hebben. Mogelijk kunnen ze je ook helpen aan alleen kastjes.
Succes.

phara
dwerg
dwerg
Lengte: 193

Bericht door phara » 06 feb 2012, 20:57

Niet helemaal een antwoord op je vraag maar het lijkt me wel handig dit hier neer te plaatsen... Ik zag dit in een keukenzaak toen ik met m'n moeder op zoek ging naar een nieuwe keuken...
Voor een 'gemengd' koppel, groot en klein dus, lijkt dit wel de oplossing... en iedereen gelukkig! :wink:
http://www.keukenhuis.be/?q=content/hoger-lager-keukens

Willem1987
ukkepuk
ukkepuk

Bericht door Willem1987 » 06 feb 2012, 23:08

Nog een extra puntje. Dit is mijn eerste huis en baan dus de overweging om inbouw uit te sluiten is een budgetkwestie. Ik ben bang dat de hoog laag keuken daarom voor mij afvalt.

JohanE
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 201

Bericht door JohanE » 07 feb 2012, 09:39

Wij hebben een paar jaar geleden een keuken gekocht bij Paul Roescher in Rijssen. Die was van het merk Ballerina (http://www.ballerina.de). Zij hebben een XL keukenlijn met kastjes tot 91 cm hoog. Met een gewone plint eronder en een werkblad erop kun je dan behoorlijk hoog komen. Klik op de site op "Nederlands", dan linksboven op "Produktbereik" en daarin op "Ergonomie". Succes.

hvandersluijs
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 184

Bericht door hvandersluijs » 09 jun 2012, 18:42

Ons aanrechtblad is 1.02 hoog.. We hebben bij Houtsma de keuken besteld en dat is inmiddels al 12 jaar geleden.
Geen rare hoge plint maar gewoon mooie extra lange kastjes.

Willem1987
ukkepuk
ukkepuk

Bericht door Willem1987 » 12 jun 2012, 18:00

Ik heb inmiddels mijn keuken op 1,05m hoog. Ook inderdaad maxiline kasten. Bevalt vooralsnog goed.

Janna
groot duimpje
groot duimpje
Lengte: 191
Contacteer:

Bericht door Janna » 12 jun 2012, 18:29

Homatic in het Homecenter in Wolvega.
Mijn aanrechtblad is 105 cm hoog.
Ik heb er geen kastjes onder maar drie laden.
Dat is er comfortabel, bij het opentrekken zie je zonder te bukken wat er in zit.
Zie foto de foto van mijn keuken op het topic over 'gasfornuizen op hoogte' (10 juni 2012 geplaatst).

Janna
groot duimpje
groot duimpje
Lengte: 191
Contacteer:

Bericht door Janna » 12 jun 2012, 18:32

Homatic in het Homecenter in Wolvega.

Mijn aanrechtblad is 105 cm hoog.
Ik heb er geen kastjes onder maar drie laden.
Dat is erg comfortabel, bij het opentrekken zie je zonder te bukken wat er in zit.

Zie de foto van mijn keuken op het topic over 'gasfornuizen op hoogte' (10 juni 2012 geplaatst)

Koekeloere
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 198

Bericht door Koekeloere » 19 mar 2013, 11:54

Hallo Willem,

Leuk dat je een eigen plekje hebt. Ik heb hier thuis ook een extra hoog aanrechtblad. Is echt een aanrader, ik heb toen ik mijn keuken bestelde dit gewoon bij de keuken handelaar aangegeven en die zei dat het geen probleem was. Ik weet natuurlijk niet wat je budget is maar misschien kun je ter info sowieso bij een keuken handelaar binnen lopen. (misschien niet bij de standaard winkels maar meer een speciaal zaak) is misschien buiten het budget maar je kan er allicht info door krijgen. Hoe dan ook ik zou niet meer zonder willen. Als ik op vakantie ben (kamperen) dan heb ik altijd last van mijn rug na het afwassen.

Succes!

Plaats reactie