Tall Together Tall Together

Word ik veel groter?

Vragen over de groei van uw kinderen?
Plaats reactie
sennae
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 182
Geslacht: Vrouw

Word ik veel groter?

Bericht door sennae » 19 okt 2016, 15:37

Hallo,
Ik ben een meisje van 14 jaar en ik ben nu 1,83 lang. De kinderarts heeft door middle van een handscan kunnen zien hoe lang ik word. Hij zei 1,87. Is er kans dat ik heel veel groter word als dit? Ik ben nog niet ongesteld, mijn vader is 1,84 en mijn moeder 1,64.

Loontje
ukkepuk
ukkepuk
Lengte: 182
Geslacht: Vrouw

Re: Word ik veel groter?

Bericht door Loontje » 13 nov 2016, 20:29

Er zijn een aantal factoren die meespelen in het geheel. Wanneer worden/werden vrouwen in jouw familie voor het eerst ongesteld? Hoe is je postuur (vetpercentage) en hoe ver ben je met je lichamelijke ontwikkeling? En tenslotte, hoe veel centimeter groei je nu nog per jaar?
Mijn dochter komt uit een familie die laat ongesteld wordt, zat op het randje van ondergewicht en was nog niet heel ver met lichamelijke ontwikkeling op haar 14e. Bovendien groeide ze toen nog 8 cm per jaar. De eerste kinderarts liet een foto en berekening maken en kwam uit op 182. Een kinder-endocrinoloog kwam tenslotte, rekening houdend met bovenstaande nuances, met 2 voorspellingen gebaseerd op 2 verschillende methodes.
1e was: 187 +/- 2 cm maar in mijn dochter haar geval eerder + 2 cm. 2e was: 192 +/- 4 cm (en op deze mogelijkheid werd verder niet ingegaan)

Plaats reactie