Doorgaan naar inhoud

Uitgebreid zoeken
  • Forumoverzicht ‹ Vervoer & Vakantie ‹ Vliegtuig
  • Verander lettergrootte
  • Afdrukweergave
  • RSS
  • Help
  • Registreren
  • Inloggen

Grote maten actie Omoda Grote Maten Mode bij Otto.nl Damesmode bij Wehkamp.nl Overhemden op maat bij capecomfort.com

freguent flyer en 2.03

Vliegreis geboekt? post hier je ervaringen!
Plaats een reactie
8 berichten • Pagina 1 van 1

freguent flyer en 2.03

Berichtdoor tootallvanbaaren » 27 jan 2009, 02:05

Hallo allemaal,

Ik ben woonachtig in de USA en vlieg veel. Ik zal je m'n 'klachten' besparen en een paar tips.

1. Boek je ticket online bij de luchtvaartmaatschappij. Dit geeft je de mogelijkheid om een stoel uit te zoeken.
2. Vlieg zoveel mogelijk me dezefde luchtvaartmaatschappij zodat je freguent flyer miles kunt vergaren en een 'goldcard' kunt bemachtigen.
3. Als je weet welke vlucht je wilt boeken bekijk http://www.seatguru.com/
4. http://www.seatguru.com/ kun je zoeken naar de luchtvaartmaatshappij en het exacte vliegtuig opzieken. Hier kun je zien welke stoelen in het vliegtuig exit row, bulkhead, etc. zijn.
5. Boek je tickets en boek jezelf in een van de beste stoelen.
6. Als het niet lukt, probeer dan een upgrade te bemachtigen
7. United Airlines heeft 'Economy plus'. Dit is een hele sectie met 10 centimeter extra ruimte.
8. Blijf glimlachen, blijf vriendelijke, blijf vragen. Bij het inchecken, bij de gate, in het vliegtuig.
9. Vraag of ze de stoel naast je kunnen blokkeren als ze je niet kunnen helpen.

Soms als ik geen upgrade, geen plaats kan bemachtigen, blijf ik in de vertrekhal en blijf ik vragen. Ik zeg .. I'll wait. take you time. En dan als laatste vraag ik nogmaals. Ik vlieg iedere maand naar Europa, Azie of Zuid Amerika en 98% lukt het me om een goede stoel te bemachtigen. Een enkele keer betaal ik de volle mep voor een business class upgrade.

Happy flying!!

Hans
tootallvanbaaren
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 2.03
Geslacht: Man

Re: freguent flyer en 2.03

Berichtdoor Marcar » 10 feb 2009, 10:04

tootallvanbaaren schreef:1. Boek je ticket online bij de luchtvaartmaatschappij. Dit geeft je de mogelijkheid om een stoel uit te zoeken.

Blijft die stoel dan ook voor jou gereserveerd?

Ik heb in 2006 online een vlucht geboekt van Brisbane naar Adelaide via JetStar en daarbij twee stoelen opgegeven (exit seats waren al "weg"). Bij het inchecken werd echter totaal niet gekeken naar die stoelnummers en kregen we boardingpassen voor een willekeurige andere stoel (vliegtuig was overigens bij lange na niet vol). Moet hierbij wel bijzeggen dat direct na ons de incheckbalie dichtging.

Als je wel eens naar reallife programma's kijkt op vliegvelden: er werd echt over de incheckbalie geschreeuwd dat ze dichtgingen, dus da's niet alleen zo bij EasyJet. :wink:
Marcar
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 1,92

Berichtdoor TUM » 12 jul 2009, 17:10

Handige site, alleen jammer dat transavia er niet bij staat waar ik dinsdag mee naar Turkije vlieg. Dat wordt morgen vroeg op staan om online in te checken en de juiste stoel te bemachtigen.
What will come will come and I'll meet it when it does...
TUM
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 2.11

Berichtdoor sukra » 13 jul 2009, 21:18

En? Is het gelukt? ;)
The truth is out there...
sukra
Moderator

Lengte: 1.94
Geslacht: Vrouw
  • Website

Berichtdoor Pehazet » 08 aug 2009, 00:47

Beste allemaal,

Ik vlieg voor het werk enorm veel en prive ook met regelmaat. Voor vluchten in Europa zit je meestal het beste in de nooduitgangen van de economy class. Daar is extra beenruimte en vaak kunnen de stoelen ervoor niet achterover leunen. De meeste toestellen voor EU vluchten zijn toch vaak kleinere toestellen en dan valt de ruimte zowiezo tegen in de Business class of Europe select achtige klassen. Dus die "exit seats" zijn voor mij de plekken waar je prima een paar uur kunt vertoeven en ach de service valt best mee. Ik vlieg het meest met KLM en het helpt als je een wat hogere frequent flyer card hebt. Ik probeer altijd zoveel mogelijk "aandacht"voor mijn vliegen te genereren. Via het reisbureau een melding dat ik erg lang ben en een exit stoel wil. Met e tickets kun je vaak een stoel aanpassen via internet inchecken tot 24 uur voor de vlucht, wat ook handig is want dan heb je al een boarding card en dat scheelt weer tijd. Als je nog geen boardingpass hebt dan heb je 4 gelegenheden om toch een exit stoel te krijgen. In al deze gevallen werkt een diplomatieke en vriendelijke houding richting het personeel erg goed, want men ziet heus wel dat je een probleem hebt. Ten eerste bij de incheckbalie vroeg verschijnen en een goed verhaaltje doen en dan heb je voor een 65% een exit stoel. Als dit niet lukt dan is het handig dat men een melding in het systeem van je "lengte verzoek om exit chair", want het gebeurd geregeld dat er een no show of overbooking geval is waardoor je wat voorrang krijgt. In dat geval zal ik ook in de business lounge de balie informeren en vragen om hun hulp in deze. Ga tijdig naar de gate en meld je daar bij de balie met hetzelfde verzoek. In het geringe geval dat je geen exit stoel hebt nog kun je in het vliegtuig bij binnekomst de purser vragen om hulp. Indien je dat rustig en met de nodige diplomacy doet dan zal het vaak lukken dat ze mensen in de nooduitgang vragen te ruilen met je of zelfs dat je voorin in de businessclass beland. Ik heb meestal altijd een goede plek.

Peter
Pehazet
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 2.10

Berichtdoor TUM » 10 aug 2009, 11:56

Ik heb het gelukkig overleefd zonder de enige belemmeringen of ergernissen.
'Sochtends vroeg opgestaan om als eerste online in te checken. Eenmaal ingelogd bij transavia lukt het me gewoon niet om de stoel te wijzigen. Van alles geprobeerd maar niets is mogelijk. Balen, maarja dan maar weer ouderwets vroeg opstaan en naar schiphol om als eerste bij de incheck balie te verschijnen. En ja vroeg op want onze vlucht vertrok om 6.30u dus 2,5u van te voren is om 4u op schiphol, daarbij nog 1,5u reistijd is om 2u je bed uit! Poeh! Veel te vroeg!! Maarja, je moet er wel wat voor over hebben want 4u (als je geen vertraging oploopt) op een te krappe plaats is gewoon niet te overleven.
Eenmaal optijd bij de incheck balie stond er al een mega lange rij... maarja hoogseizoen dus waarschijnlijk zijn die incheckbalies op schiphol nu 24/7 open :). Komen we bij de balie vind je daar een baliemedewerker die er al waarschijnlijk veel te lang achter zit want je merkt gewoon dat haar vriendelijkheid pure verplichting is, verzoek ik vriendelijk om een plek met extra beenruimte. Dat blijkt geen probleem te zijn, ook had ik gewoon online kunnen inchecken, en dan met de online incheck kaart naar de online incheck balie (waar de rij veel sneller doorloopt) en dan daar alsnog de stoel kunnen wijzigen.
Dat was dus al een hele geruststelling om 4u snachts :)
Verder dus een prima vlucht gehad.
Toen de terugreis nog, want dan kun je niet online inchecken, je komt met vele tegelijk aan op het vliegveld, maar als je daar dan even iemand van de reisleiding aanspreekt, je probleem uitlegt / laat zien, dan zijn ze vast wel bereid om even de rij voorbij te lopen en bij de balie te vragen of ze een x aantal exitseats kunnen reserveren zodat :).

Succes voor de volgende die met het vliegtuig gaan
What will come will come and I'll meet it when it does...
TUM
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 2.11

Berichtdoor JohanE » 17 mei 2010, 13:13

arjen20 schreef:Ik vond een online service, http://www.checkmein.eu/ dat online check-in is bepaald door de beste zitplaatsen preffered door ons. Ze sturen instapkaart per e-mail en heffingen 9 euro / persoon voor eenrichtingsverkeer.

heb je dit al 's geprobeerd? Ik kan me niet voorstellen dat dat werkt bij een reguliere lijnvlucht. Misschien bij charters enzo wel. Bij lijnvluchten betaal je tegenwoordig vaak extra voor de goeie plekken en kun je ze sowieso niet pakken. Verder kun je als je frequent flyer met enige status bent meestal al voor de online check-in opent een stoel pakken en zijn daarmee vaak de beste plekken al weg. Als er al plekken overblijven dan worden ze vaak pas aan de gate uitgegeven en is 't het beste om vroeg aanwezig te zijn (zie eerdere posts in deze thread).
JohanE
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 2.01

Berichtdoor sukra » 17 mei 2010, 23:16

Dit was geen echt persoon, we hebben de laatste tijd aan aantal spam bots in dit topic... (ik heb er al zeker 4 verwijderd met allemaal diezelfde link en raar taalgebruik)
Ik verwijder ze handmatig, maar JP, kun jij er iets aan zien/doen?
The truth is out there...
sukra
Moderator

Lengte: 1.94
Geslacht: Vrouw
  • Website

Plaats een reactie
8 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Vliegtuig