Doorgaan naar inhoud

Uitgebreid zoeken
  • Forumoverzicht ‹ Vervoer & Vakantie ‹ Auto
  • Verander lettergrootte
  • Afdrukweergave
  • RSS
  • Help
  • Registreren
  • Inloggen

Grote maten actie Omoda Grote Maten Mode bij Otto.nl Damesmode bij Wehkamp.nl Overhemden op maat bij capecomfort.com

Pittige auto voor iemand van 2,10m

Praat hier over automerken die geschikt zijn voor lange mensen.
Plaats een reactie
5 berichten • Pagina 1 van 1

Pittige auto voor iemand van 2,10m

Berichtdoor Shikyo » 28 jan 2010, 11:29

Op het moment rij ik een opel astra (1.6 16v) uit 1997. Prima auto, ook genoeg ruimte maar ben nu toch opzoek naar een wat snellere auto.

Mijn budget ligt rond de 5.000 euro. Auto's die mij vooral aanspreken zijn over het algemeen kleine lichte auto's, met een kleine maar pittige motor. Inmiddels ben ik al een tijdje opzoek, de volgende auto's heb ik al overwogen:

Clio RSI
Geweldige auto, pas erin maar bepaald ruim is deze auto zeker niet. Deze auto valt voor mij af omdat deze te krap is.

Megane coupe 2.0
Deze auto ziet er leuk uit, heb deze auto nog niet gepast, vermoed dat deze te klein is, heeft iemand hier ervaring mee?

205 GTI
De 205 GTI is voor mij op dit moment de beste keus, de auto is relatief goedkoop, en ik pas erin. Bovendien is er nog ruimte om de voorstoelen aan te passen zodat deze verder naar achter kunnen.

Golf GTI type 4
Mooie bak, pas erin maar tegenwoordig krijg je in die auto een 'sjonnie' stempel op je voorhoofd gedrukt. Golf type 4 en voorgaande typen vallen daarom voor mij af. De type 5 en 6 liggen boven mijn budget.

Seat Ibiza Cupra
Weet niet of ik hier in pas, iemand ervaring met deze auto's?

Heeft iemand hier meer ervaring mee? suggesties voor andere auto's om te proberen misschien?
Shikyo
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 2.10
Geslacht: Man

Re: Pittige auto voor iemand van 2,10m

Berichtdoor Johannes » 29 jan 2010, 01:01

Toyota Corolla E10 (92-97) al geprobeerd? Heb ik jaren in rond gereden, stoel naar achteren laten zetten was geen probleem, overigens heb ik dat nooit laten doen omdat ik zo weinig km's maakte dat ik dat niet nodig vond. Citroën ZX, is ook wel redelijk ruim meen ik mij te herinneren.

Ford Focus met een 2.0 motor, is ook wel pittig en ruim, mede door het in diepte verstelbare stuur. Staan er diverse van op www.gaspedaal.nl
Johannes
dwerg
dwerg

Lengte: 199
  • Website

Berichtdoor joost23 » 07 feb 2010, 17:54

een hele andere suggestie

Volvo 850 T5. Kijk eens op http://www.volvo850forum.nl, is er vast wel een goede te vinden.

Zeer geschikt voor lange mensen, en meer dan voldoende power! (200PK +). Je kan ook voor een non-turbo gaan, heb je ook al gauw 170 PK. 5 cylinder roffel onder de kap en zeker meer dan voldoende pit. In ieder geval meer dan een gemiddeld 'petjes-GTI'tje"

Niet kapot te krijgen en ook nog bagageruimte. En, niet afgetrapt. Een 2 hands 205 GTI / Golf GTI oid zou ik persoonlijk niet zo snel doen....
Laatst bijgewerkt door joost23 op 10 feb 2010, 12:05, in totaal 1 keer bewerkt.
joost23
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 203

Berichtdoor degrotegast » 08 feb 2010, 22:58

kan ik ook meeliften op dit topic? ik ben ook 2.10 meter en zoek ook een nieuwe niet te dure auto. Ik had ook een mooie opel astra 1.6 was er heel erg blij mee...maar die is vorig jaar helaas met die gladheid tegen een lantaarnpaal aan gereden, met maar 10km per uur..!
ik zoek een sportieve(het oog wil ook wat) auto van 3.500 euro.

groetjes degrotegast
Zoekt en gij zult vinden,
vindt gij het niet,
dan is het zoek.
degrotegast
grote reus
grote reus

Lengte: 2.10
  • Website

Berichtdoor Warhoofd » 17 feb 2010, 18:57

Ik heb een paar jaar in een SEAT IBIZA Cupra uit 2001 gereden. Zat redelijk, zeg maar standaard voor iemand van onze lengte. maw houd niet over, maar "ut gaat'
Ik denk altijd goed na voordat ik iets doms zeg...
Warhoofd
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 2.05

Plaats een reactie
5 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Auto