Doorgaan naar inhoud

Uitgebreid zoeken
  • Forumoverzicht ‹ Vervoer & Vakantie ‹ Auto
  • Verander lettergrootte
  • Afdrukweergave
  • RSS
  • Help
  • Registreren
  • Inloggen

Grote maten actie Omoda Grote Maten Mode bij Otto.nl Damesmode bij Wehkamp.nl Overhemden op maat bij capecomfort.com

Wat rijden jullie?

Praat hier over automerken die geschikt zijn voor lange mensen.
Plaats een reactie
72 berichten • Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Re: Wat rijden jullie?

Berichtdoor Janna » 28 sep 2009, 09:30

Huidige auto: Citroen C4 Picasso Ambiance Automaat Diesel.
Ik heb lange benen, binnenbeenlengte 100 cm, en heb de bestuurdersstoel 20 cm naar achteren laten verplaatsen.

Het zit nu uitstekend en door het enorme panoramaraam in de voorruit hoef ik niet meer te bukken om verkeerslichten en zo goed te zien.
"Hoe Lang" is een Chinees.
Janna
grote reus
grote reus

Lengte: 1.91
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Ellepel » 28 sep 2009, 11:45

Peugeot 307 uit 2003. Die is ruim, veel been- en hoofdruimte, ook mijn zwager van 2.10 m vond dit.
Wat is lang?
Ellepel
reus
reus

Lengte: 1.94
  • Website

Berichtdoor JohanE » 28 sep 2009, 12:56

Ik heb nu een SEAT Alhambra - zeeen van ruimte :D.\
De stoelen zijn ook prima, zij het dat de zittingen wat aan de korte kant zijn. Ik had hiervoor een Scheel maatstoel, maar die was versleten en omdat de SEAT goed zit heb ik besloten die (nog) niet te vervangen.

Hiervoor had ik een mazda 626 en 2 keer een Ford Mondeo (model I en II). Die waren ook allemaal ruim zat, maar die stoelen waren wel minder (toen had ik die Scheel, dus). Daarvoor had ik een Volvo 460, Mitsubishi Lancer, Honda Civic en Volvo 340. Afgezien van die 340 snap ik nu niet meer dat ik daar fatsoenlijk in heb kunnen rijden. Met name die Civic is eigenlijk wel erg klein...
JohanE
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 2.01
Geslacht: Man

Berichtdoor Taxichauffeur » 28 sep 2009, 23:00

JohanE schreef:Ik heb nu een SEAT Alhambra - zeeen van ruimte :D.\
De stoelen zijn ook prima, zij het dat de zittingen wat aan de korte kant zijn. Ik had hiervoor een Scheel maatstoel, maar die was versleten en omdat de SEAT goed zit heb ik besloten die (nog) niet te vervangen.

Hiervoor had ik een mazda 626 en 2 keer een Ford Mondeo (model I en II). Die waren ook allemaal ruim zat, maar die stoelen waren wel minder (toen had ik die Scheel, dus). Daarvoor had ik een Volvo 460, Mitsubishi Lancer, Honda Civic en Volvo 340. Afgezien van die 340 snap ik nu niet meer dat ik daar fatsoenlijk in heb kunnen rijden. Met name die Civic is eigenlijk wel erg klein...

Je gaat even voorbij aan het feit dat genoemde auto's nog niet zoveel passieve veiligheid hadden als de tegenwoordige voitures. Toen wij nog geen kinderen hadden, reden wij Renault 5 Fourgonnette. Dat is zo'n bestellertje, met achterramen en een achterbank. Mijn stoel stond dusdanig ver naar achter, dat ik door het achter zijraam naar buiten keek. Maar toen er eenmaal kindertjes waren, deze maar gauw opgeruimd.
Ik heb het nu 3 keer gezaagd, maar het blijft te kort
Taxichauffeur
dwerg
dwerg

Lengte: 2.06

Berichtdoor RoyvW » 06 okt 2009, 09:57

Ik heb mijn Mazda323F verkocht en heb de auto gekocht waar ik a jaren gek op ben, namelijk een Audi Coupé 2.3E 5 Cilinder. Heerlijke auto om mee te rijden en ruimte zat, ik heb de stoel niet eens op de achterste stand anders moet ik écht moeite doen om fatsoendelijk bij de pedalen te komen.
Hier twee foto's van de auto:

Afbeelding

Afbeelding
...22 jaar, 95KG en schoenmaat 48 om 1.97,5 overeind te houden...
RoyvW
dwerg
dwerg

Lengte: 1.97

Berichtdoor sukra » 09 okt 2009, 23:33

Mooi ding hoor Roy!
The truth is out there...
sukra
Moderator

• Website

Berichtdoor daantje » 12 okt 2009, 12:41

http://www.funkyfish.nl/beeld/fotoalbum ... to3716.jpg

:lol:
daantje
grote reus
grote reus

Berichtdoor Wendy_ » 12 okt 2009, 22:50

Errug leuk Daantje ;)
Wendy_
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 1.90

Berichtdoor Gizmo » 01 nov 2009, 15:55

Hoi,

ik ben van plan om binnenkort rijlessen te gaan nemen. Nu kwam ik op het internet een rijschool tegen die lessen in een Tayota Corolla Verso. Ga ik daarin achter het stuur passen met mij 1.90 mtr?

Groet,
Gizmo
Gizmo
dwerg
dwerg

Lengte: 1.90

Berichtdoor Johannes » 01 nov 2009, 19:20

Gizmo schreef:Hoi,

ik ben van plan om binnenkort rijlessen te gaan nemen. Nu kwam ik op het internet een rijschool tegen die lessen in een Tayota Corolla Verso. Ga ik daarin achter het stuur passen met mij 1.90 mtr?

Groet,
Gizmo

Verwacht geen probleem, iemand van 1.90 past in de meeste auto's zeker als het een mpv is. Het nieuwste model van de corolla verso is iets krapper als het vorige model (stuur zit lager) zou dus alleen een probleem kunnen opleveren als je extreem lange benen hebt. Maar je kan zo bij de locale Toyota dealer naar binnen lopen en even passen. Is geen probleem.
Johannes
dwerg
dwerg

Lengte: 199
  • Website

Berichtdoor marit » 02 nov 2009, 19:48

Ik ben 1.92 en rijd nu een Kia Rio. Is te doen, maar zou groter mogen. Vandaag ben ik op autojacht geweest en heb in een Chevrolet Cruze gereden. Nou, ik zette de stoel automatisch in de achterste stand, maar dat was voor mij zelfs te ver!! :lol: :lol:
Dus een prima aanrader! Wat mijn hoofd betreft hield het niet over, geloof ik, maar het kon wel.
Wat je absoluut niet kan nemen is een Honda Accord. Die is echt heel laag en qua beenruimte kleiner dan mijn Rio.
Ik had al zitten kijken naar een Toyota Verso en die is echt heel ruim!! Nu kijk ik ook naar een Auris en is ook prima voor mijn benen, maar ik zoek een auto die dan ook nog genoeg beenruimte biedt voor mijn kinderen die ook lang gaan worden.
De Skoda Superb is trouwens mega groot!! Als je die in de achterste stand zet, moet je met je tenen bij het pedaal en dan heb je achterin nog heel veel beenruimte met een gigantische kofferbak.

Groet Marit
marit
groot duimpje
groot duimpje

Lengte: 1.92

Berichtdoor Jantje » 09 maart 2010, 22:00

Ik rijd nu in een Renault Trafic L2H1 uit 2005. Een busje, maar met 5 steeds langer wordende kids erg praktisch. Deze auto is heerlijk ruim en je hebt genoeg verstelmogelijkheden voor de bestuurder, en het is redelijk comfortabel (er is bespaard op geluidsisolatie en losse stoelen achterin).
Hiervoor een Citroën Evasion (ook bekend als Peugeot 806, Fiat Ulysse, Lancia Zeta). Wel luxe, en net hoog genoeg voor mij dankzij de hoogteverstelling van de stoel. Ik kon goed merken wanneer het weer tijd werd voor de kapper, en 5 jaar geleden hielden we al met de ruimste opstelling bijna geen bagageruimte over.
Hiervoor nog een Renault Laguna I, en ook daarin ging het met de hoofdruimte net goed dankzij de hoogteverstelling van de stoel.

Voor de getallenfreaks: binnenbeenlengte 90 cm, van zitvlak tot kruin 104 cm
Jantje
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 198

Vorige

Plaats een reactie
72 berichten • Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Keer terug naar Auto