Doorgaan naar inhoud

Uitgebreid zoeken
  • Forumoverzicht ‹ Werk & Woning ‹ Werkplek inrichting
  • Verander lettergrootte
  • Afdrukweergave
  • RSS
  • Help
  • Registreren
  • Inloggen

Grote maten actie Omoda Grote Maten Mode bij Otto.nl Damesmode bij Wehkamp.nl Overhemden op maat bij capecomfort.com

Welk beroep heb jij en zijn er voor/ nadelen door je lengte

Meld hier uw ervaringen met het inrichten van uw werkplek
Plaats een reactie
22 berichten • Pagina 2 van 2 • 1, 2

Re: Welk beroep heb jij en zijn er voor/ nadelen door je lengte

Berichtdoor Els1984 » 13 jul 2009, 20:57

Ik werk op een kinderdagverblijf met dreumesen.
Erg klein, erg veel tillen, vaak bukken maar ook heel veel knuffelen en gezelligheid.
Er zijn wel wat aanpassingen zoals; een verhoogde tafel (waar de kinderen zelf aan kunnen klimmen),
verstelbare commode en een trappetje zodat de kinderen zelf kunnen klimmen op de
commode. Natuurlijk moet ik wél op mijn houding letten en afentoe heb ik wat last van mijn
rug. Dan moet ik dus even extra opletten! Het is super leuk werk en dat vind ik het belangrijkst!

Els1984
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 187
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Taxichauffeur » 30 sep 2009, 08:50

Leuk onderwerp. Bij deze kan ik zeggen, dat ik niet het juiste beroep heb met betrekking tot mijn lengte. Sinds 2 maanden taxi chauffeur op een rolstoelbuis. Vervoer op maat. Veelal korte ritjes, dus vaak op de knieën om de stoel in de vloer te verankeren. Aangezien ik veel ouderen vervoer, krijg ik waanzinnig veel opmerkingen over mijn lang zijn. Kan ik toch zeker niets aan doen. Helaas betaald mijn baas niet extra boven de 2 meter. Hiervoor heftruckchauffeur op een zijlader, die gebouwd was voor kleine Italiaantjes. Hierop wel een aangepaste stoel, maar gezien de beschikbare ruimte altijd en probleem. Ook nog een tijdje kok geweest, het eten was lekker, maar de werkhoogte veel te laag.
Ik zou nu in ieder geval geen staand beroep meer kunnen uitoefenen in verband met eeuwige lage rugpijn met staan en slenteren. Dus absoluut geen beveiliging of winkelwerk.
Ik heb het nu 3 keer gezaagd, maar het blijft te kort
Taxichauffeur
dwerg
dwerg

Lengte: 2.06
Geslacht: Man

Berichtdoor Gizmo » 30 sep 2009, 20:13

Ik werk in de gehandicaptenzorg. Vooral bij de verzorgende werkzaamheden moet je echt attent zijn op je houding en gebruik maken van de hulpmiddelen die daarvoor beschikbaar zijn.

Daarnaast heb je door je lengte een voordeel bij clienten die moeilijk in hun gedrag zijn, op een of andere manier zijn ze toch onder de indruk van je lengte :-).
Gizmo
dwerg
dwerg

Lengte: 1.90

Berichtdoor JP » 30 sep 2009, 23:40

Ben teamleider van een webdevelopment team (ontwikkeling, ontwerp en realisatie websites e.d.).
Zit netjes achter een hoog bureau en een op maat gemaakte bureaustoel (van Emtek) met twee monitoren die op een in hoogste verstelbare beugel zijn gemonteerd.

Problemen:
- Pas niet in de bedrijfsauto's (VW Caddy's)

Verder eigenlijk geen problemen, dankzij de gedane aanpassingen aan de werkplek.
www.langzijn.nl
JP
Admin - langzijn.nl

Lengte: 2.07
  • Website

Berichtdoor TUM » 08 okt 2009, 16:54

Ben nog student en ben dus gedoemd tot de standaard buro's en werkplekken. Alleen de stoelen zijn in hoogte verstelbaar. Ben met afstuderen bezig dus snel de arbeidsmarkt op en een werkplek op niveau afdwingen :)
What will come will come and I'll meet it when it does...
TUM
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 2.11

Berichtdoor Ellepel » 11 okt 2009, 11:07

Ik ben verpleegkundige op een crisisafdeling in de verslavingszorg.
We hebben maar 2 hoog/laag bedden op de afdeling, wat jammer is bij het bedden opmaken.

Mijn lengte komt wel eens van pas bij moeilijke cliënten. Je wordt toch vaak gezien als sterk waardoor ze aangeven dat ze bij mij niets gaan uithalen.
Wat is lang?
Ellepel
reus
reus

Lengte: 1.94
  • Website

Berichtdoor Kasper » 03 nov 2009, 03:31

Ik werk als freelance theatertechnicus. Dus doe veel dingen met licht en geluid.
Vaak ben ik de jongen die net bij dingen kan waar de collega's een trap bij moeten pakken.
Met geluid, wat mijn hoofd vak is, kom is soms andere dingen tegen, bij het stapelen van speakers bijvoorbeeld moet ik goed uit kijken met wie ik werk. Soms ga ik net wat sneller en hoger dan de collega.
Maar dan als ik weer werk als zendertechnicus moet ik veel bukken omdat de mensen die zenders moeten hebben vaak wat kleiner zijn. Maar ook met het weg werken van de zender moet ik vaak op mijn knieën werken. Dus de laatste tijd pak ik dan een koffer. Dan staan de mensen net 20 cm hoger, heerlijk.
En als stagemanager/productie leider hebben mensen toch net iets meer respect voor je. Maar ik probeer wel makkelijk benaderbaar te blijven. Want ik moet ook werken blijven. Dus mensen moet niet zo iets hebben van: Help ik ben bang voor je. Wat ik wel eens meemaak. Dus veel grappen en grollen dan maar.

Maar aan het einde van de dag/klus. Kan ik al mijn frustraties kwijt raken bij het laden van de vrachtwagen / trailers. Even lekker met kisten 'gooien'. Dan kom ik vaak als herboren er uit lopen.
Hoe zo stres is slecht voor je ;-)
Kasper
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 2.07
  • Website

Vorige

Plaats een reactie
22 berichten • Pagina 2 van 2 • 1, 2

Keer terug naar Werkplek inrichting