Toch nog ff zeggen, dat ik de laatste 2 weken een stuk of 3 spammers zag. Hoe kun je zo'n mensen reporten aan de admins? En hoe weet je dat er dan ook iets effectief mee gedaan wordt?
Het valt me op dat "spammers" als lengte vaak "test" of een landsnaam opgeven. Is het mogelijk om alle personen die dat doen te blokkeren voor wat betreft het plaatsen van berichten? En is het uit te filteren dat er "test"-lengtes zijn, opdat verwijderen mogelijk is? Feitelijk lijkt mij het een optie om 'ze' zich maar te kunnen laten aanmelden met "test" of "China" of dergelijk om vervolgens al hun berichten via een soort spamcontrole-systeem te laten verlopen. Maar goed is de techniek al zo ver? (en hebben jullie - administrators - hier ook de tijd voor? Of kan dit via een automatisch systeem gedaan worden).
Ik hoor de reacties wel. Bovenal vind ik het fijn dat jullie de spam er zo snel uitfilteren.
Heeft JP wel tijd om een en ander aan te passen, of gaat dit niet zo eenvoudig, gezien het een standaard forumsoftware is? Vind het toch wel knap dat zo'n bot een account kan aanmaken.
Misschien kan er een vraag in het nederlands worden gesteld waar je een nederlands antwoord op moet geven die een engelse bot niet kan weten?
chris_24 schreef:Zoals hoe lang is koningin Beatrix
Euh, dat zou ik niet weten. Word ik nu het forum af gezet?
Maarreh, een extra vraag zou kunnen zijn: hoe lang ben je nu eigenlijk echt? Voor de Nederlandse aanmeldingen is dit met aanvullende uitleg in Nederlands begrijpelijk (uitleg is: ter vermijding van spammers dien je de volgende vraag ook te beantwoorden). Hopelijk is de vraag - met google vertaaloptie - niet te beantwoorden.