Doorgaan naar inhoud

Uitgebreid zoeken
  • Forumoverzicht ‹ Gezondheid ‹ Lange Kinderen
  • Verander lettergrootte
  • Afdrukweergave
  • RSS
  • Help
  • Registreren
  • Inloggen

Grote maten actie Omoda Grote Maten Mode bij Otto.nl Damesmode bij Wehkamp.nl Overhemden op maat bij capecomfort.com

Boven P95 lijn op groeicurve...

Vragen over de groei van uw kinderen?
Plaats een reactie
5 berichten • Pagina 1 van 1

Boven P95 lijn op groeicurve...

Berichtdoor Eghosa » 16 jan 2010, 21:15

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Ik ben een 32 jarige moeder van een ruim 5 maanden oude dochter. Zelf ben ik 187cm lang en mijn man is wat kleiner, 179cm. Mijn dochter was ongeveer 55 cm bij haar geboorte (tegenwoordig meten ze dat niet meer), maar we hebben haar zelf na drie dagen gemeten en toen was ze net geen 56 cm. Elke meting bij het consulatie bureau vallen de ogen weer uit het hoofd van de assistente. Mijn lieve schat is afgelopen donderdag weer geweest en was toen 71.5cm en bijna 9,6 kilo. Ze zit dus net op/over de P95 lijn van de (borstvoedings)groeicurve.
Zijn er hier meer mensen die kinderen hebben die zo hoog in de curve zaten en hoe heeft dat later uitgepakt, nog steeds lange kinderen of valt dat wel mee. Ik weet namelijk niet zo goed wat ik moet verwachten... zal ze zo hard door blijven groeien of niet??

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groeten,

Eghosa
Eghosa
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 187
Geslacht: Vrouw

Re: Boven P95 lijn op groeicurve...

Berichtdoor biancamv2boys » 07 feb 2010, 21:51

Hier nog 2 mannetjes die erg groot zijn.

Mijn jongste was met 5 maanden 75 cm lang en 9900 gram.
Ook op bv.

Mijn oudste was met 5 maanden 84 cm lang bij 11,5 kilo.

Mijn jongste is nu 29 maanden en is 1m07 lang en 21,7 kilo.

Volgt geen ene lijn meer want hij ligt er ver boven.
biancamv2boys
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 1,72

Berichtdoor Tally » 08 feb 2010, 04:04

Wat is de P95 lijn?
Denk dat het iets nieuws is?
En hebben ze nu (eindelijk) verschillende groeicurven?
Too proud
Too strong
Paid my dues
Tally
Reusachtige reus

Lengte: 1.90

Berichtdoor Eghosa » 25 feb 2010, 21:29

wow, jouw kinderen zijn nog veel groter en zwaarder dan mijn meisje... vond haar al zo groot. We zijn nu een tijdje verder en twee weken geleden was ze 6 maanden en 73 cm en net iets meer dan 10 kilo.... We zien wel waar het schip strandt...

@Tally er wordt door het consultatie buro nog steeds een kunstvoedingscurve gehanteerd, maar ik via de website borstvoeding.com heb ik mijn dochter's borstvoedingscurve uitgeprint (die ook door de WHO wordt gehanteerd!!) en die aan het cb gegeven... die is namelijk anders dan de kv curve.... Ze ligt nog steeds boven alle lijntjes, maar het is minder erg dan die van de kv curve. Met de P95 lijn, wordt de zwarte lijn bedoeld waarbij 95% van de kinderen lichter en korter zijn en maar 5% zwaarder en langer... Het heeft te maken met het gemiddelde en dan de standaard deviatie's daarop.

Eghosa
Eghosa
ukkepuk
ukkepuk

Berichtdoor Eghosa » 25 feb 2010, 21:29

wow, jouw kinderen zijn nog veel groter en zwaarder dan mijn meisje... vond haar al zo groot. We zijn nu een tijdje verder en twee weken geleden was ze 6 maanden en 73 cm en net iets meer dan 10 kilo.... We zien wel waar het schip strandt...

@Tally er wordt door het consultatie buro nog steeds een kunstvoedingscurve gehanteerd, maar ik via de website borstvoeding.com heb ik mijn dochter's borstvoedingscurve uitgeprint (die ook door de WHO wordt gehanteerd!!) en die aan het cb gegeven... die is namelijk anders dan de kv curve.... Ze ligt nog steeds boven alle lijntjes, maar het is minder erg dan die van de kv curve. Met de P95 lijn, wordt de zwarte lijn bedoeld waarbij 95% van de kinderen lichter en korter zijn en maar 5% zwaarder en langer... Het heeft te maken met het gemiddelde en dan de standaard deviatie's daarop.

Eghosa
Eghosa
ukkepuk
ukkepuk

Plaats een reactie
5 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Lange Kinderen