Doorgaan naar inhoud

Uitgebreid zoeken
  • Forumoverzicht ‹ Gezondheid ‹ Lange Kinderen
  • Verander lettergrootte
  • Afdrukweergave
  • RSS
  • Help
  • Registreren
  • Inloggen

Grote maten actie Omoda Grote Maten Mode bij Otto.nl Damesmode bij Wehkamp.nl Overhemden op maat bij capecomfort.com

6 jaar en 1.35!!herkenbaar??

Vragen over de groei van uw kinderen?
Plaats een reactie
10 berichten • Pagina 1 van 1

6 jaar en 1.35!!herkenbaar??

Berichtdoor rebec » 28 jun 2008, 19:55

hoi ik ben een hele trotse mama van een lieve lange meid!ze is dus 6 en is 1.35 lang!!ze liep op haar tweede jaar al bij de fysio voor haar enkels....ze ging voordurend door haar enkeltje en het was dus altijd blauw!kwam doordat haar spieren/enkelbanden het groeien niet aankonden....heel zielig,groeipijnen tot krijsend toe....wat had ze vaak pijn,nu is er nog een probleem bij gekomen...haar hamstrings dat zijn de spieren achter je bovenbenen zijn nu TE KORT!!!daardoor doen haar knieen pijn en kan ze sommige dingen niet zo goed,ze is verder erg leneig doordat ze ook nog is hypermobiel is!!Ik zou haar pijnen wel willen overnemen ik vind het heel erg zielig voor haar!kennen jullie dit ook bij jullie kinderen of is ze de enigste met lichamelijke problemen!!verder zou ik wel is iemand willen ontmoeten met ook een dochter van rond dezelfde leeftijd die misschien net zo lang is zodat ze zelf ook ziet dat ze niet de enigste op de wereld is die zo lang is!!ik vertel altijd dat ze erg mooi is,ze is ook erg mooi en daar mag ze trots op zijn en haar lengte is ook mooi!maar zelf word ze nu al wat onzeker afentoe!!tips/adviezen en andere herkenbare situatie's zou ik erg graag willen hebben!!het zou mij enorm helpen in deze situatie!!
alvast bedankt!! groetjes rebecca
rebec
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 1.80
Geslacht: Vrouw

Re: 6 jaar en 1.35!!herkenbaar??

Berichtdoor Ilse » 13 nov 2008, 12:42

Wat naar, ik hoop dat ze in de toekomst minder last zal hebben!
Ik heb dan wel geen kinderen, maar ik ben zelf altijd de grootste van de klas geweest.
Nu ben ik maar 1.73 dus dat is helemaal niet zó lang. maar in groep 5-6, 1.70 zijn..nou dan spring je er toch wel een beetje bovenuit ;) Wat ik wil zeggen is, het is inderdaad niet altijd even leuk groter te zijn dan de rest..maar mijn moeder zei altijd 'De meest succesvolle en mooie vrouwen in de wereld zijn lang!' Nou geldt dat natuurlijk niet voor iedere succesvolle mooie vrouw, maar het werkte bij mij wel. Dus misschien als u dochtertje ooit onzeker is over haar lengte dat het ook bij haar helpt! Ik weet niet of ik u hier mee geholpen heb, maar ik hoop van wel! :)
Groetjess
Ilse
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 1.73

Berichtdoor luna » 09 jan 2009, 15:16

Hey,

mijn dochter was toen ze 6,5 jaar was ook ongeveer 1m35. Ze had, heeft, na een les lichamelijke opvoeding ook altijd last van pijn aan haar gewrichten hetgeen dan na een paar dagen betert. Ze is een rustig type (lezen, tekenen, knutselen i.p.v. beweeglijke spelletjes) en waarschijnlijk is dat de reden dat ze voor de rest niet zoveel lichamelijke last heeft. Voor de rest ervaart ze groot zijn (ze is nu elf) nog niet als negatief. Hopelijk blijft dat zo. Fijn om te weten dat er nog andere grote meisjes zijn! Hoe groot is ze nu?

Gr
luna
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 191

Berichtdoor Jo-7 » 24 feb 2009, 23:48

Mijn dochter is nog niet eens 6 en al bijna zo groot. Het is een heel bewegelijk kind en ze heeft nergens last van. Motorisch prima in orde, niks aan de hand.
Mijn zoon was als kleuter ook redelijk enorm, is toen een tijdje stil blijven staan en is nu een gemiddelde 9-jarige. Schoolarts riep (toen hij 5 was) dat hij ruim twee meter zal worden. Kziewel.....
groet
Joke
Jo-7
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 186

Berichtdoor rebec » 03 apr 2009, 13:01

leuke reactie's allemaal!

Mijn dochter is nu inmiddels 7 geworden en 1.37 ongeveer!Ze heeft niet echt meer moeite met haar lengte en doet er wat trots over....als ik vraag wat ze nou mooi aan haar zelf vind zegt ze dat ze MOOI LANG is!!hahaha gelijk heeft ze....enne een lange benen jo!!!prachtig!eigenlijk moet er een feestje georganiseert worden voor alle lange jonge meisjes van dit forum!!of niet?en bedankt voor de reactie's was al lang niet meer op dit forum geweest maar ik ben er weer!!groetjes ukkepuk van 1.80
rebec
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 1.80

Berichtdoor mekb » 12 mei 2009, 14:55

Ik kom hier voor het eerst op het forum, en lees dit berichtje van jou
Mijn dochter is nu 6 jaar, en ongeveer 1.32lang. Ze is nog niet bij de schoolarts geweest (late leerling). Ik zelf ben niet zo heel erg lang. 1.71, maar mijn man is 1.98 dus daar zal ze het wel van hebben. Ik vraag mezelf ook af hoeveel ze nog gaat groeien, en ben benieuwd.
Wat voor een maat schoenen had jou dochter toen ze 6 was ( de mijne heeft nu maat 34).
Groetjes
Esther
mekb
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 1.71

Berichtdoor Jo-7 » 27 mei 2009, 20:46

Mijn meidje is nèt 6 geworden, 1.35 lang, 35 schoenmaat. Hoe lang ze wordt? Geen idee, ik ga me daar ook niet druk om maken. We zien het wel! Onze zoon was ook een vrij enorme kleuter, maar is nu met bijna 10 jaar een vrij klein ventje: 1.44 lang, 38 schoenmaat. Schoolarts zei (groep 2 onderzoek) dat hij wel over de twee meter zou worden. Zal wel....
groet
Joke
Jo-7
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 186

Berichtdoor Jodelares » 09 feb 2010, 00:01

Hallo Rebec,

Mijn meisje is nu ook 6 jaar en 1.35 lang, daarbij heeft ze schoenmaat 36.
Ze is ook een heel rustig kind, en de klachten die ze heeft, zijn volgens mij terug te voeren op haar 40 kilo. Dat is eigenlijk ook wel vreemd, haar gewicht. Ze eet hetzelfde als haar broers (2 van het model xylofoon), en het lukt maar niet om over haar gewicht heen te groeien. Dat groeit helaas net zo hard mee. Ik probeer haar ook mee te geven dat die lengte juist een van de mooiste dingen aan haar is.
Hoe oud en groot is jou dochter nu? Is ze blij met haar lengte?

groetjes.
Jodelares
ukkepuk
ukkepuk

Lengte: 1.76

Berichtdoor marit » 09 feb 2010, 19:32

mekb schreef: Ze is nog niet bij de schoolarts geweest (late leerling).

Hoi Esther,

Waar woon jij? Bij ons worden kinderen altijd in groep 2 gezien, als ze 5 zijn of worden. Dan maken ze ook een schatting van de eindlengte n.a.v. de curve.

Groet Marit
Laatst bijgewerkt door marit op 09 feb 2010, 19:40, in totaal 1 keer bewerkt.
marit
groot duimpje
groot duimpje

Lengte: 1.92

Berichtdoor marit » 09 feb 2010, 19:40

Jodelares schreef:Hallo Rebec,

Mijn meisje is nu ook 6 jaar en 1.35 lang, daarbij heeft ze schoenmaat 36.
Ze is ook een heel rustig kind, en de klachten die ze heeft, zijn volgens mij terug te voeren op haar 40 kilo. Dat is eigenlijk ook wel vreemd, haar gewicht. Ze eet hetzelfde als haar broers (2 van het model xylofoon), en het lukt maar niet om over haar gewicht heen te groeien. Dat groeit helaas net zo hard mee. Ik probeer haar ook mee te geven dat die lengte juist een van de mooiste dingen aan haar is.
Hoe oud en groot is jou dochter nu? Is ze blij met haar lengte?

groetjes.

Hoi Jodelares,

Wat bedoel je met "over haar gewicht heen te groeien"?
Blijkbaar eet ze hetzelfde als haar broers of haar broers net zo veel als zij, maar hoeveel is dat dan? Mijn gespierde spijker kan ook alles eten wat los en vast zit, maar er zijn kinderen die er wel dikker van worden (genetisch bepaald?). Eet ze veel boterhammen en tussendoortjes?

Aan een ieder die hier leest:
Mijn arts (en daardoor mijn ouders ook) heeft me altijd voorgehouden altijd te blijven sporten!!! Juist als je zo snel groeit en zo lang wordt is sport zo belangrijk om je lichaam sterk te laten worden. Ik had vroeger scoliose en ben daarom op zwemmen gegaan. Ik heb altijd gesport, zelfs 3 sporten tegelijk. En het is zo goed voor je lijf! Daar heb je later ook profijt van.
Spieren en pezen kunnen alleen maar sterker worden als je sport, dus laat ze alsjeblieft iets doen wat goed is. Zwemmen is het beste, denk ik zelfs. En juist wat zwaardere kinderen moeten wat doen, zodat ze en wat gewicht kunnen verliezen en de boel sterker kunnen maken. Uiteindelijk zullen de klachten en pijntjes wel weggaan.
marit
groot duimpje
groot duimpje

Lengte: 1.92

Plaats een reactie
10 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Lange Kinderen